...Kendine aşırı güven yavaş ve sinsi bir katildir...
LiptonNipton
Darkest Dungeon
özünde bir zindan keşfi oyunu. Bunun üzerine birkaç roguelike ve rol yapma
oyunu elementleri eklenmiş. Üzerine de çok güzel Lovecraftvari bir hikâye
yazılmış. Bu hikâyeyi takiben bir kasabanın varisi olarak oynuyorsunuz. Kendinize
çeşitli çevrelerden farklı farklı karakterler tutuyor ve onları bu zindanları
keşfetmek, yaratıklardan temizlemek veya benzeri bir amaçla 4lü gruplar halinde
zindanlara yolluyorsunuz. Bir yandan da bu zindan keşiflerinden elde ettiğiniz
ve sizin isimlendirdiğiniz kasabanızda ürettiğiniz gelirle hem kasabanızı
büyütüyorsunuz, hem de tuttuğunuz karakterleri eğitiyor ve onlara çeşitli
ekipmanlar alıyorsunuz.
Oyunu temelde kasaba
ile ilgilenilen bölüm ve zindan içinde geçirilen bölüm olarak 2ye ayırabiliriz.
Öncelikle seçtiğiniz karakterlerle belirlediğiniz bir görev amacıyla bir
zindana giriyorsunuz. Zindana girmeden önce yanınıza alacağınız meşale, ilaç,
panzehir gibi ekstra malzemeleri satın alıyorsunuz. Sonrasında rastgele
oluşturulmuş bir zindanı keşfediyor ve görevinizi yerine getiriyorsunuz. Oyunun
zorluğu gayet yerinde ve dikkatsizliklere fazla tölerans göstermiyor.
Oyun eski
masaüstü rol yapma oyunlarındakine çok benzeyen bir savaş sistemi kullanıyor.
Seçtiğiniz hamlelerin başarısını belirleyen ana faktör karakterlerinizin
ekipmanı, becerileri ve attığınız zar oluyor. Savaşlar arasında canınızı
doldurmak isterseniz sınırlı sayıda yanınızda bulunan yakacak odunları
kullanmanız gerekiyor. Dolayısıyla zindandaki göreviniz uzadıkça sizin için de
durum gittikçe kötüye gidiyor.
Zindandan
çıktıktan sonra oyun karşınıza kasabanızı sunuyor. Zindandan topladığınız
çeşitli eşyaları ve parayı kullanarak kasabanızı geliştirebiliyorsunuz. Kasaba
da karşılığında size yeni karakterler toplama, onları eğitme, yeni ekipman alma
olanakları sunuyor.
Tabi iş bu kadar
basit değil. Öncelikle oyunda roguelike olmasından ötürü zindanlar ve düşman
grupları rastgele oluşturuluyor. Girmeden önce sadece zindanın boyutundan,
zorluğundan ve görevinizden haberdarsınız. Ayrıca ölüm kalıcı, oyun sürekli otomatik
olarak oyunu kaydediyor ve size geri yükleme şansı tanımıyor. Oyunun affetmeyen
zorluğunu da göz önünde bulundurunca zindandayken işler oldukça
çirkinleşebiliyor. Gözden kaçırdığınız bir faktör size pahalıya patlayabiliyor. Bunun sonucunda görevinizi başarısızla sonuçlandırıp kasabaya dönmek ya da karakterlerinizi ölüm riskiyle karşı karşıya bırakıp göreve devam etmek sizin tercihiniz.
İşte oyunun
vurucu olduğu nokta burası, karakterler. Oyun aslında bu sonu görünmeyen ve
işin ucunda dünyanın kaderinin bulunduğu görevlerin karakterlerin üzerindeki
etkileri üzerine. Karakterleriniz can dışında ekstra bir parametresi var, bu da
“stres”. Stres, zindan içindeki ve dışındaki faktörlerin karakterlerinizin
zihnini ne kadar etkilediğini ölçen bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.
Örneğin beklenmedik bir kritik saldırı aldığınızda takımınız morali bozuluyor,
aynı şekilde siz vurduğunuzda ise moralleri yükseliyor. Bunun dışında karanlık
koridorlarda gezerken başlarına gelen farklı olaylar da moral olarak takımı
oldukça etkileyebiliyor.
Zindan bitiminde
karakterler streslerini kasabada çeşitli aktivitelerde bulunarak
üzerlerinden atıyorlar. Ayrıca zindan bitimlerinde çeşitli karakteristikler
kazanıyorlar, mesela stresliyken iştahının kesilmesi veya hayvan fobisi. Çok
fazla negatif özellikler kazanan karakterlerinizi deli hastanesine kapatıp
iyileştirmeniz gerekebiliyor. Bazı karakterleriniz ise zaman içinde çömez
hallerinden kurtulup muhteşem kahramanlara dönüşebiliyor. Yani oyun sizi zindan
dışında da karakterlerinizle ilgilenmeye de zorluyor ve bunun için ödüllendiriyor.
Oyun genel olarak
kasabanızın ve karakterlerinizin yavaş yavaş gelişmesi ve tünelin ucundaki
ışığın yavaş yavaş görünmesi şeklinde devam ediyor. Size bu yolculukta
kasabanın asıl sahibi muhteşem sesi ve acımasız yorumlarıyla eşlik ediyor. Yeri
geldiğinde basit bir hataya, bin bir zorlukla geliştirdiğiniz karakterlerinizi
feda ediyorsunuz, yeri geldiğinde imkânsız görünen bir görevi bir karakterin
kahramanlığı sayesinde başarıyorsunuz. Oyun başlangıçta zor gelen, sonradan
alıştığınız bir zorluğa sahip ve oldukça uzun soluklu. Şahsen oynarken çok
eğlendim, karanlık hikâyeleri ve zindan keşfetmeyi seven herkese tavsiye
ederim.
Yorumlar
Yorum Gönder